Наприкінці жовтня ізраїльські фахівці проведуть низку семінарів з інклюзивного навчання для українських освітян. Про це повідомила генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти МОН Лариса Самсонова сьогодні, 8 серпня 2018 року.
Упродовж двох тижнів будуть організовані дводенні лекції та практичні семінари, орієнтованими містами навчання будуть Київ, Львів, Одеса, Запоріжжя. На них будуть запрошені керівники інклюзивно-ресурсних центрів, директори шкіл та вчителі.
«Ізраїльська система інклюзивної освіти має багато особливостей, які б корисно було запозичити Україні. Для мене це стало очевидним після поїздки до Ізраїлю за програмою MASHAV. Ми були надзвичайно вражені тим, як там проходить інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у суспільство, і раді, що наші партнери погодилися допомогти українським вчителям на шляху до інклюзії», – розповіла очільниця директорату.
Українська делегація відвідала міжнародні дитячі центри, школи для дітей з аутизмом та педагогічні коледжі, зустрілася з представниками Міносвіти Ізраїлю та відповідальними за інтеграцію дітей з особливими освітніми потребами.
Зокрема, Лариса Самсонова відзначила низку цікавих системних речей, що притаманні саме системі інклюзивної освіти Ізраїлю.
Приміром, там діє механізм зворотної інклюзії – коли до спеціальних класів на деякі уроки приходять діти зі звичайних. Усе проходить у межах одного навчального закладу. Ізраїльські педагоги наголошують, що такий підхід до інклюзії допомагає запобігати булінгу ще на ранніх етапах.
Школярі з різними порушеннями розвитку можуть навчатися в інклюзивному класі на доступних для них уроках. Якщо ж якийсь предмет є складним для дитини, то вона має індивідуальні заняття з асистентом вчителя.
- Ізраїлі діють різноманітні центри для дітей від 0 до 21 року, вони організовані недержавними організаціями. У закладі, окрім персоналу, працюють також волонтери, і тільки на 40% такі центри фінансуються державою – це хороший приклад державно-приватного партнерства, налаштованого на спільне вирішення соціальних проблем суспільства. В одному з них, в центрі Шалва, є програма раннього втручання, інклюзивний садок, профорієнтаційний коледж, а також ресторан, де працюють люди з інвалідністю.
Кожен учень раз на тиждень може залишитися у закладі на ночівлю, раз на місяць – на вихідні. Таким чином, це сприяє ще кращій соціалізації дітей, а їхні батьки мають змогу відпочити.
«Ми думатимемо над тим, які елементи інклюзивної освіти Ізраїлю було б доречно запровадити й в Україні. Зараз наша інклюзивна освіта динамічно розвивається і це відкриває додаткові можливості. Якщо у 2016-2017 році на інклюзії навчалося майже 4500 учнів, то у 2017-2018 їх вже було приблизно 7500, а разом зі спеціальними класами в звичайних школах це 12179 дітей. По всій Україні активно створюються інклюзивно-ресурсні центри. Наша ціль – не просто посадити дитину з особливими освітніми потребами в клас, а забезпечити їй якісну освіту та соціальну інтеграцію», - наголосила Лариса Самсонова.
Матеріали статті взято з офіційного сайту Міністерства освіти і науки України |