Інклюзивне навчання
Основні нормативні документи, які регламентують впровадження інклюзивного навчання
1. Закон України «Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 № 651 –XIV відповідно ( ч.З ст.9).
2. Указ Президента України від 25.06.2013 року № 344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року».
3. Постанова КМУ від 15.08.2011р. № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі».
4. Постанова КМУ від 18.07.2012 р. № 635 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997р. № 346 і від 14 червня 2000р. № 963».
5. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 № 1482-р «Про затвердження плану заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року».
6. Наказ МОН України від 23.07.2013р. № 1034 «Про затвердження заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року».
7. Наказ МОН України від 04.06.2013р. № 680 «Про організацію діяльності психолого- медико-педагогічних консультацій».
8. Наказ МОН від 01.10.2010р. № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання».
9. Наказ МОН від 11.09.2009р. № 855 «Про затвердження Плану дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009-2012 роки».
10. Наказ МОН від 06.12.2010р. № 1205 «Про затвердження Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів».
11. Наказ МОНмолодьспорту від 23.06.2011р. № 623/61, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.12.2011р. за № 1407/20145 Про внесення змін до Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації.
12. Лист МОНмолодьспорту від 18.05.2012р. № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах».
13. Лист МОНмолодьспорту від 02.04.2012р. № 1/9-245 «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах».
14. Лист МОНмолодьспорту від 02.01.2013р. № 1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання».
15. Лист МОНмолодьспорту від 26.07.2012р. № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання».
16. Лист МОНмолодьспорту від 25.09.2012р. № 1/9-675 «Щодо посадових обов'язків асистента вчителя».
17. Лист МОНмолодьспорту від 28.09.2012р. № 1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням».
18. Наказ Держспоживстандарт від 28.07.2010р. № 327 (доповнено Класифікатор професій посадою асистента вчителя інклюзивного навчання).
Порядок організації інклюзивного навчання (для директорів навчальних закладів)
1. Письмова заява батьків (п.4. Постанови КМУ від 15.08.2011 р. № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі»),
2. Висновок ОПМПК (п.7. Постанови КМУ від 15.08.2011 р. № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі») .
3. Подання керівника ЗНЗ місцевому органу управління освітою щодо погодження організації інклюзивного навчання (п.4. Постанови КМУ від 15.08.2011р. №872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі»).
4. Лист-погодження місцевого органу управління освітою щодо організації інклюзивного навчання (п. 4. Постанови КМУ від 15.08.2011 р. № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі»),
5. Наказ керівника ЗНЗ про створення класу з інклюзивною формою навчання (п.4. Постанови КМУ від 15.08.2011р. № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі»).
Інклюзивна освіта від "А" до "Я"
Організація інклюзивного навчання
Проект рішення про створення інклюзивного центру
Постанова Кабінету Міністрів України № 872 від 15 серпня 2011 року "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"
Практичні аспекти організації роботи в інклюзивному класі