Краєзнавча робота шкільної бібліотеки як складова патріотичного виховання.
На базі Козаківської ЗОШ І-ІІІ ст. 14 листопада 2019 р. відбувся семінар шкільних бібліотекарів. Його метою було підвищення готовності бібліотекарів до впровадження інноваційних технологій, форм та методів національно-патріотичного виховання дітей та молоді засобами бібліотечної роботи.
Роботу семінару розпочала в.о.директора школи Крисько Л.В., яка ознайомила присутніх із сучасними аспектами патріотичного виховання в роботі Козаківської ЗОШ І-ІІІ ст. Бібліотекар школи Дубів І.В. поділилася досвідом роботи з питання «Краєзнавча робота шкільної бібліотеки як складова патріотичного виховання». У практичній частині Іванна Василівна презентувала модель бібліотечного заходу для учнів 7-8 класів «Рідна мово, солов’їна».
Цікавою і змістовною була екскурсія до музею Степана Бандери в селі Воля-Задеревацька Стрийського району Львівської області. На місці колишньої плебанії, де мешкали Бандери, сьогодні створено музей-садибу цієї родини. Садиба має чимало цікавих місць. Перед її входом праворуч є окремий вхід до частини карпатської скелі, на якій – бронзове погруддя С. Бандери. Перед входом у будинок – лицарі УНР, ОУН-УПА, увіковічнені у постаментах і барильєфах. Серед них – Симон Петлюра, Євген Коновалець, Роман Шухевич, Ярослав Стецько, Олекса Гасин. Учасники семінару захоплено слухали розповідь працівника музею – Оксани Бандери, яка є носієм генетичного коду роду Бандери. Шкільні бібліотекарі занурилися в атмосферу, в якій ріс майбутній лідер ОУН, а також познайомилися з його життям, революційною діяльністю і матеріалами, що розповідають про смерть Бандери; відвідали «Алею героїв» та «Партизанську криївку».
Під час обговорення відвіданих заходів та підведення підсумків шкільні бібліотекарі зазначили, що обрана тема та форми роботи слугували плідним підґрунтям для обміну думками із зазначеної проблематики. Творчий підхід до висвітлення теми семінару зробили захід продуктивним і цікавим.
Формування читацької культури школяра засобами бібліотечної роботи.
26 лютого 2020 р. на базі Болехівської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 відбувся семінар шкільних бібліотекарів на тему: «Формування читацької культури школяра засобами бібліотечної роботи». Директор Болехівської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Фендик В.І. та заступник директора Лугова Н.В. презентували заклад, ознайомили з досягненнями учнівського та педагогічного колективів. Завідувач ММЦ Андрусишин С.О. наголосила на тому, що формування інформаційної читацької компетентності особистості, яка поєднує комп’ютерну грамотність і вміння працювати із традиційними видами інформаційної роботи, критичний аналіз та оцінка отриманої інформації, потреба часу.
Учитель української мови і літератури Павелик Р.В. запропонувала увазі присутніх літературно-музичну композицію присвячену першій галицькій письменниці Наталії Кобринській «Мене вже серце не болить…». У виконанні учнів 9-Б та 5-А класів лунала цікава розповідь про життєвий і творчий шлях талановитої галичанки, коротку ідилію її сімейного життя, хвилини смутку і розпачу, боротьбу за рівні права жінок і чоловіків у суспільстві. Яскравим доповненням була презентація та інсценізація уривку з оповідання "Перша вчителька". Пісню про Україну виконала учениця 10 - А класу Стасевич Іванна . Музичне оформлення свята - Досяк Наталія Романівна, мультимедійний супровід - Паніна Світлана Сергіївна, тематична виставка - Пигач Марія Василівна.
Бібліотекар Болехівської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 ознайомила присутніх з інноваційними аспектами формування читацької культури школярів засобами бібліотечної роботи. Презентувала роботу шкільної бібліотеки. У бібліотеці постійно урізноманітнюються форми роботи з читачами. Приділяється увага популяризації історико-краєзнавчої літератури, літератури про пам’ятки історії і культури,творчість місцевих письменників. Поєднуючи традиційні та інноваційні форми роботи, бібліотекар постійно працює над тим, щоб заохотити учнів до читання, зацікавити книгою, стимулювати вчителів і учнів до використання наявних у бібліотеці інформаційних ресурсів.
Учасники заходу з цікавістю слухали виступ письменниці, випускниці Болехівської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Галини Лицур-Щадей. В ході спілкування вона презентувала свою книгу «Таке життя», а також оповідання про Н.Кобринську. Авторка зацікавила присутніх своїм баченням створення літературних образів. Письменниця коментувала уривки своїх творів, відповідала на запитання учасників зустрічі.
Під час обговорення відвіданих заходів та підведення підсумків бібліотекарі шкіл висловили подяку за цікаве, ефективне, професійне спілкування, а також побажали авторці творчої наснаги та успіхів на письменницькій ниві.
Бібліотека посідає вагоме місце в системі інформаційної підтримки навчально-виховного процесу. 27 серпня 2019 року на базі Болехівського ліцею №1 «Академічного» відбулася методична майстерня шкільних бібліотекарів.
У процесі роботи:
- ознайомлено учасників заходу із сучасними підходами до роботи бібліотекаря навчального закладу;
- надано методичну допомогу щодо інформаційно-бібліотечної діяльності;
- окреслено особливості замовлення та перерозподілу фонду підручників у 2019/2020 н.р.;
- визначено роль та місце статистики в роботі шкільних бібліотекарів у 2019/2020 н.р.;
- ознайомлено з особливостями упровадження Універсальної десяткової класифікації (УДК) у практику роботи освітянських бібліотек;
- ознайомлено з новими нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки України щодо особливостей роботи бібліотекаря закладу освіти.
Любов Бойків, методист ММЦ, акцентувала увагу присутніх на методичних рекомендаціях щодо роботи шкільних бібліотекарів у 2019/2020 н.р., а також розповіла про роботу з ІСУО: особливостями замовлення та план завозу підручників для 2, 6, 11 класів.
Керівник методичного об’єднання шкільних бібліотекарів Світлана Ускова ознайомила учасників методичної майстерні з особливостями упровадження Універсальної десяткової класифікації у практику роботи бібліотек ЗЗСО. Презентувала увазі присутніх питання використання ІКТ у бібліотечній справі, зокрема, розповіла про створення нових трендів у промоції дитячої книги та читання.
Присутні обговорили шляхи оптимізації, формування, використання, інвентаризації, аналізу та перерозподілу бібліотечного фонду.
|