Адреса Інклюзивно-ресурсного центру:м.Болехів, вул. Ю. Гагаріна,12 (ЗОШ №2)
Електронна поштаbolekhiv-irc@ukr.net, т. 0994750860
Графік роботи установи
Понеділок 8.00-17.15 Четвер 8.00-17.15
Вівторок 8.00-17.15 П’ятниця 8.00-17.15
Середа 8.00-17.15Обід з 12.00 по 13.00
ІРЦ є установою, що утворюється з метою забезпечення права дітей з особливими освітнімипотребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, втому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти,які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексноїпсихолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їхнього системногокваліфікованого супроводу.
Завдання Інклюзивно-ресурсного центру:
• здійснити комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;
• вcтановити наявність у дитини особливих освітніх потреб;
• розробити рекомендації щодо організації інклюзивного навчання;
• забезпечити надання психолого-педагогічної допомоги дитині;
• надати методологічну допомогу педагогічним працівникам та батькам дітей;
• забезпечити системний кваліфікований супровід дітей.
Відповідно до класифікації ЮНЕСКО, до дітей з особливими освітніми потребами відносяться діти, які
мають наступні порушення розвитку:
• емоційні і поведінкові порушення;
• розлади мови та спілкування;
• затримка/обмеження можливостей інтелектуального розвитку;
• фізичні/нейромоторні порушення;
• порушення зору;
• порушення слуху.
В штаті ІРЦ працюють фахівці вчитель-логопед, практичний психолог, вчитель-реабілітолог, вчитель-дефектолог. Фахівці здійснюють комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, надають консультації батькам з особливими освітніми потребами, надають консультації педагогічним працівникам щодо організації освітнього процесу та забезпечення гармонійного розвитку особистості дитини.
Процишин Галина Євстахівна – директор Інклюзивно-ресурсного центру.Закінчила Прикарпатський національнийуніверситеті ім. В. Стефаника за спеціальністю вчитель початкових класів та Кам’янець-Подільський національний університет ім. І. Огієнка за спеціальністю дефектологія, логопедія.
Пріоритетні завдання роботи директора в умовах ІРЦ:
- Планує та організовує роботу ІРЦ, відповідно до компетенції, видає накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців ІРЦ.
- Подає на затвердження засновнику проект змін до Статуту.
- Призначає на посади фахівців ІРЦ на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства.
- Створює належні умови для продуктивної праці фахівців ІРЦ, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня.
- Укладає колективний договір за погодженням з уповноваженим органом.
- Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності ІРЦ.
- Представляє ІРЦ у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.
- Подає засновнику річний звіт про діяльність ІРЦ.
Диндин Леся Миколаївна – вчитель-логопед. Здобула вищу освіту в Прикарпатському національному університеті імені В. Стефаника. Отримала освітньо-кваліфікаційний рівень– Магістр, за спеціальністю – Дошкільна освіта. Логопедія.
Пріоритетні завдання роботи вчителя-логопеда в умовах ІРЦ:
- виправлення вад звуковимови;
- розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання, письмо);
- формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторін мови, зв’язного мовлення;
- формування комунікативних умінь;
- розвиток мовленнєвої, загальної та дрібної моторики;
- розвиток просодики (темп, ритм, тембр, сила голосу, інтонування, емоційне забарвлення);
- розвиток психічних процесів (увага, пам'ять, уява, мислення тощо).
Павлів Тетяна Степанівна – практичний психолог. Здобула вищу освіту у Дрогобицькому педагогічному університеті імені І. Франка. Отримала освітньо-кваліфікаційний рівень – Спеціаліст, за спеціальністю –Практична психологія.
Пріоритетні завдання роботи практичного психолога в умовах ІРЦ:
- корекція та розвиток пізнавальнихпроцесів;
- корекція, активізація та удосконаленнярозумовихоперацій;
- розвитоккомунікативнихумінь, навичокспівпраці та взаємодії, збагаченнясловникового запасу;
- корекція та розвитокемоційно-вольовоїсфери;
- формування та розвитокпозитивноїсамооцінкидитини, Я-концепціїособистості;
- ознайомленнядітей з різнимиемоційними станами;
- оволодінняприйомами, щодопомагаютьдолатинегативніемоційністани, реакції;
- розвитокзагальної та дрібної моторики рук;
- оволодіннярелаксійними та дихальнимитехніками для зміцненняпсихологічногоздоров'я.
Литвак Світлана Зеновіївна – вчитель-реабілітолог. Здобула вищу освіту у ПВНЗ Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академікаС. Дем’янчука. Отримала освітньо-кваліфікаційний рівень – Магістр, за спеціальністю – Фізична реабілітація.
Пріоритетні завдання вчителя-реабілітологав умовах ІРЦ:
- корекція фізичного розвитку дитини, у відповідності до вікових норм;
- зміцнення ослаблених груп м'язів і нормалізація м'язового тонусу;
- навчання правильній позі в різних положеннях;
- розвиток здатності до довільного гальмування рухів;
- вироблення рухових навичок і правильних рухів;
- розвиток дрібної та загальної моторики;
- ЛФК при порушеннях опорно-рухового апарату;
- формування рухових навичок і вмінь;
- набуття основ гігієни та здорового способу життя;
- сприяння фізичному і психічному розвитку дітей.
Гав’як Ярина Богданівна – вчитель-дефектолог. Здобула вищу освіту в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова.Отримала освітньо-кваліфікаційний рівень – Спеціаліст, за спеціальністю – Спеціальна освіта, дефектологія (тифлопедагогіка).
Пріоритетні завдання вчителя-дефектологав умовах ІРЦ:
- корекція рівня загального розвитку у відповідності до вікових норм;
- стимулювання освітньої діяльності дитини;
- формування знань, умінь, навичок відповідно до освітньої програми, за якою навчається дитина;
- корекція та розвиток основних психічних процесів (увага, пам’ять, мислення, мовлення);
- підвищення пізнавальної активності дитини;
- розвиток і корекція комунікативних навичок;
- розвиток навичок (читання, письмо, математика, логіка тощо) у дітей з особливими освітніми потребами.
Перелік документів, необхідних для проведення комплексної оцінки дитини:
1. Документи, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників.
2. Свідоцтво про народження дитини.
3. Індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності).
4. Форма первинної облікової документації № 112/0 „ Історія розвитку дитини”, у разі потреби – довідки від психіатра.
Якщо дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:
1. Психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного навчального закладу.
2. Зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень, малюнки.
3.Документи щодо додаткових обстежень дитини.
При повторному зверненні дитини з особливими освітніми потребами до центру подаються:
1.Попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки.
2.Висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.