Зацікав, щоб пізнати,
навчай, щоб уміти вчитися,
твори, щоб осмислити пізнання
Народна мудрість
Відповідно до плану роботи міського методичного об’єднання вчителів природничого циклу 27.10.2016 року на базі Тисівської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся семінар на тему: "Формування пізнавального інтересу учнів на уроках природничого циклу та в позаурочний час як один із шляхів подолання неуспішності". Мета проведення якого - підвищити рівень загальнопрофесійних, спеціально-професійних та загальнонаукових компетенцій педагогічних працівників.
Зустрічали гостей вітальними словами директор школи Сеньгурин М. М., ЗНВР Фридер Г. Ю, вчитель географії та економіки Хальпінська Л.М. та учні. Також учні вручили кожному учаснику семінару бонбоньєрки «Везучі цукерочки для відмінного настрою».
Робота семінару продовжилася за круглим столом. Керівник МО Каплун М. В., учитель географії Болехівської ЗОШ І- ІІІ с. № 1, ознайомила присутніх із планом роботи, метою проведення семінару, формами роботи та мотивацією окресленої проблеми.
Під час опрацювання науково-методичного блоку методист ММЦ Семчук Л. І. вказала на те, що важливою рисою сучасного уроку є активна діяльність учнів. Це ,насамперед, їх активність у навчанні, яка формується в процесі пізнавальної діяльності, свідомі і цілеспрямовані зусилля. Активізація пізнавальної діяльності має бути спрямована не тільки на активне мислення, а й на підвищення розумових зусиль, удосконалення процесу засвоєння знань, умінь, навичок, тобто на підвищення ефективності уроку. Обираючи з різноманітних форм і методів навчання найбільш раціональні для певного уроку, необхідно виходити з основного – забезпечити активність учнів і високу якість знань у навчальному процесі.
Каплун М. В. підготувала співдоповідь на тему «Проблемне навчання як засіб розвитку творчих здібностей учнів», в якій наголосила на тому, що сучасний учитель повинен застосовувати на своїх уроках такі завдання, які б сприяли не тільки розвитку нової особистості, здатної повноцінно самореалізуватися в сучасному житті, а й завдання, які б були спрямовані на розвиток творчих здібностей школярів, бо саме творчість стимулює розвиток інтересів, мислення, дослідницької активності.
Вчитель географії та економіки Тисівської ЗОШ І-ІІІ ст. Хальпінська Л. М. виступила із презентаційним портфоліо із власного досвіду роботи на тему «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках географії та економіки». Вважає, що неможливо досягти успіхів у вирішенні завдань, поставлених перед учителем, без активізації пізнавальної діяльності, уваги учнів, формування і розвитку сталого пізнавального інтересу до досліджуваного матеріалу. Формування пізнавальних інтересів та активізація особистості - процеси взаємообумовлені. Пізнавальний інтерес породжує активність, але в свою чергу, підвищення активності зміцнює і поглиблює пізнавальний інтерес.
В обговоренні даної теми взяли участь й інші учителі-предметники, які наголосили на тому, що в роботі необхідно поєднувати як нові, так і традиційні методи та прийоми навчання. Вони, безперечно, не втратили своєї методичної цінності й сьогодні.
В рамках семінару проведено віртуальну екскурсію «Місто - фортеця Тустань» в с. Урич, Сколівського району, Львівської області, як приклад позакласної роботи учнів 8-х класів. Учасники семінару заочно відвідали державний історико-культурний заповідник «Тустань», музей історії міста-фортеці Тустань, дерев’яну церкву XIX ст., стародавню бойківську хату, в якій діє культурний центр «Хата у Глубокім». За допомогою мультимедійного забезпечення переглянули фільми «3-D модель фортеці Тустань» та «Тустань туристична».
Під час роботи семінару було представлено проект учнівської експедиції «Стежка-мандрівка Тисів-скелі Довбуша» (модель виховного заходу, 8 клас), яким продемонстровано присутнім результати пошукової роботи за напрямками: «Геологія», «Географія», «Історія» та «Екологія» рідних околиць.
На завершення роботи обговорювалися питання про підготовку школярів до проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії та економіки, участь школярів у міжнародній природознавчій грі «Геліантус».
|