23 вересня 2021 року Державна служба якості освіти України у партнерстві з Цифровим видавництвом МЦФЕР провела вебінар «Що нового в інституційному аудиті шкіл».
Юрій ВЕРГУН, директор департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України, розповів про цінність інституційних аудитів для закладів загальної середньої освіти, засновників закладів освіти та держави, оформлення відповідних документів, а також зміни у процедурі проведення.
За результатами інституційних аудитів у закладах загальної середньої освіти можливо виокремити ряд позитивних тенденцій:
школи почали приділяти більше уваги психологічному комфорту дітей та розробляти власні антибулінгові політики;
вчителі планують свою викладацьку роботу, адаптують навчальні програми до особливостей конкретних класів;
значно зріс рівень використання педагогами цифрових технологій в освітньому процесі;
вчителі, особливо початкових класів, впроваджують формувальне оцінювання;
зросла увага на формування в учнів ключових компетентностей і наскрізних умінь.
Окремо акцентовано увагу на нововведеннях у процедурі проведення інституційного аудиту в школах, до яких належать:
окремі процедури оцінювання можуть проводитися дистанційно;
під час роботи експертної групи в школі проводяться перевірка та процедури оцінювання освітніх і управлінських процесів та внутрішньої системи забезпечення якості освіти, які не були проведені дистанційно;
висновок і рекомендації надсилаються на ознайомлення керівнику та засновнику школи не пізніше 15 робочих днів з дня завершення роботи експертної групи.
Важливим кроком для вдосконалення процедури проведення інституційних аудитів має стати використання комп’ютерних технологій, зокрема інформаційної системи EvaluEd, яка спрямована оптимізувати більшість процесів опрацьовування та зберігання даних.