Семінар практичних психологів і соціальних педагогів
27 квітня 2017 р. на базі Підберезької ЗОШ І-ІІ ст. відбувся семінар практичних психологів і соціальних педагогів. К. Матіїв, соціальний педагог школи, ознайомила присутніх з особливостями соціально-психологічного супроводу дітей з девіантною поведінкою. Розповіла про критерії визначення дітей, які потребують особливої педагогічної уваги, алгоритм роботи з учнями, схильними до девіацій. Внесла пропозиції щодо покращення діяльності учасників навчально-виховного процесу в попередженні девіантної поведінки.
Методист ММЦ Л. Бойків звернула увагу на роботу працівників психологічної служби з питання профілактики суїцидальної поведінки в навчальних закладах, а також на методичні рекомендації з надання допомоги потенційним суїцидентам.
Практичний психолог Н. Пристай та соціальний педагог К. Матіїв поділилися досвідом проведення тренінгового заняття «Діти – дзеркало батьків», яке спрямоване на сприяння становлення батьківської компетентності шляхом усвідомлення й осмислення механізмів діалогічного спілкування та формування вмінь і навичок конструктивної взаємодії з дітьми у сім’ї. Практичні психологи і соціальні педагоги здійснили подорож у світ дитинства, виконуючи творче завдання «Найприємніші спогади мого дитинства»; працювали з вправами «Три важливі слова», «Найважливіша подія у моєму житті», «Чарівник», тестом «Мистецтво жити з дітьми». Переглянувши відео «Приклад батьків», зазначили, що діти майже на 90 % наслідують поведінку своїх батьків, їхню поведінку в різних ситуаціях, реакції на різні вчинки, моделі спілкування з людьми. Діти помічають та копіюють майже все: як батьки радіють дрібницям, як роблять добрі справи, як скаржаться на труднощі, як поводяться з друзями і знайомими, вдосконалюють себе чи ні та багато іншого. Батькам важливо задуматися, якою вони бачать свою дитину і який приклад вони мають їй подати.
Під час обговорення та підведення підсумків розглянуто ефективні шляхи розвитку педагогічної компетентності батьків та вміння будувати діалогічну взаємодію при вирішенні проблемних ситуацій. На основі притчі «Як навчити дітей бути щасливими?» було зроблено висновок, що спершу батькам самим потрібно навчитися бути щасливими. Тільки тоді вони зможуть навчити щастю своїх дітей. Це і буде їхній найцінніший подарунок.
|