Розвиток професійної майстерності вчителя-словесника в умовах нового формату освітньої діяльності
27 серпня 2020 року у режимі онлайн відбулася студія учителів української мови і літератури, зарубіжної літератури, українознавства. Під час роботи даного заходу визначено актуальні напрями та завдання для реалізації змісту і оновлення методів навчання щодо вивчення предметів освітньої галузі «Мови і літератури» у 2020/2021 н. р.; проаналізовано чинні навчальні програми, методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України для основної та старшої школи та визначено пріоритетні напрямки їх реалізації в умовах нового формату освітньої діяльності: з української мови і літератури, зарубіжної літератури, українознавства.
З питанням «Розвиток професійної майстерності вчителя-словесника в умовах нового формату освітньої діяльності» ознайомила присутніх Любов Бойків, методист ММЦ.
Керівник методичного об’єднання учителів української мови і літератури Людмила Керницька презентувала увазі педагогічних працівників методичні рекомендації щодо викладання української мови і літератури в новому навчальному році. Детально зупинилася на питаннях нормативно-правової бази; фронтальних та індивідуальних видах контрольних робіт у 5-9 класах; особливостях такого виду письмових робіт, як есе; сучасних електронних освітніх ресурсах у викладанні предметів освітньої галузі «Мови і літератури».
Мирослава Пелех, керівник методичного об’єднання учителів зарубіжної літератури, акцентувала увагу присутніх на методичних рекомендаціях щодо вивчення зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 н.р.; проінформувала про технології та інструменти розвитку креативного мислення.
На онлайн-заході Оксана Борис, учитель української мови і літератури, українознавства Болехівського ліцею №1 «Академічного», висвітлила актуальні питання сучасного українознавства в контексті реалізації концептуальних ідей Нової української школи вчителями українознавства у 2020/2021 н. р. Зокрема зазначила, що викладання курсу за вибором «Українознавство» у закладах освіти є надто важливим, адже українознавство як інтегративна система знань про Україну дає можливість отримати узагальнене системне бачення українства в минулому та сьогоденні, сприяє розумінню його історичної місії та є важливим чинником формування національної самосвідомості сучасного громадянина України.
Окрему увагу було приділено новій навчальній програмі «Українознавство» для 5–11 класів закладів загальної середньої освіти України, яку нещодавно розробили науковці Інституту українознавства. Програмі надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (лист МОН України від 10.08.2020 № 1/11-5310). Виступ Оксани Дмитрівни був спрямований на формування професійної компетенції вчителів українознавства.
|