Підвищення професійної компетентності вчителів – ефективний засіб удосконалення навчально-виховного процесу.
2 березня 2018 року на базі Болехівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 проведено семінар вчителів математики. Роботу розпочато з ознайомлення з планом роботи та визначення основних завдань, які є актуальними для вчителів математики. Майя Федорович, вчитель математики Болехівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, презентувала роботу «Підвищення професійної компетентності вчителів – ефективний засіб удосконалення навчально-виховного процесу». Вона наголосила, що формула компетентності:
Компетентність = мобільність знань + гнучкість методу + критичність мислення
в першу чергу залежить від особистості вчителя, його вміння працювати разом з учнями. Про формування компетентностей на уроках математики доповідав Ігор Чех, вчитель математики Болехівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1.
Оксана Корпан, методист ММЦ, ознайомила вчителів з результатами ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з математики, звернула увагу на низьку результативність участі школярів в олімпіаді та недостатню роботу з обдарованими дітьми.
Обговорили питання підготовки до участі школярів Міжрічанської ЗОШ І-ІІІ ступенів у проекті PISA, який поводиться кожні три роки, починаючи з 2000 року. Дослідження має на меті визначити, наскільки учень зможе використовувати знання і уміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів, протистояти яким ці знання й уміння зможуть допомогти. Отже, PISA має на меті визначити, наскільки в учнів розвинена здатність:
– до читання, розуміння й інтерпретації різноманітних текстів, з якими вони матимуть справу в повсякденному житті;
– до використання знань і умінь з математики у подоланні різноманітних життєвих викликів і проблем, пов’язаних із математикою;
– до використання знань і умінь з природничих наук для розв’язання різноманітних життєвих проблем, пов’язаних із певними науковими ситуаціями.
Варто зазначити, що дослідження зосереджується не на знанні програмного матеріалу, а на усвідомленні загальних принципів та ідей наукової теорії, здатності до використання отриманих у школі знань і умінь у реальних життєвих ситуаціях. Методист ознайомила з прикладами завдань та їхню практичну спрямованість.
Галина Герцик, вчитель математики Болехівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, провела тренінги для вчителів з «Визначення рівня упевненості та задоволеності собою» і «Визначення орієнтованості педагогів на навчально-дисциплінарну або особистісну модель взаємодії з учнями». Працюючи в тренінгу, педагоги мали змогу усвідомити, що успішна соціалізація учнів, рівень засвоєння знань та формування практичних навиків у більшій мірі залежать і від громадсько-педагогічної функції вчителя, від його готовності розвиватися професійно.
|