З метою підвищення якості та удосконалення змісту позашкільної освіти, забезпечення гуртків, груп, секцій, студій та інших творчих об'єднань закладів позашкільної освіти якісною навчальною літературою за напрямами позашкільної освіти у 2020 році проводиться Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти. Представники Болехівщини також взяли участь у Конкурсі.
На І (обласний) етап Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти у 2020 році, у категоріях «Навчальні програми за напрямами позашкільної освіти», «Навчальна література за напрямами позашкільної освіти», з військово-патріотичного, гуманітарного, дослідницько-експерементального напрямів позашкільної освіти, було надіслано 11 конкурсних матеріалів. На підставі рішень експертної комісії переможницею обласного етапу Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти у 2020 році стала Микитин-Гончарук Мар’яна Михайлівна, керівник гуртка Болехівського БДЮТ, авторка навчально-методичного посібника «Цікава інформатика» (науково-технічний напрям).
Посібник складено відповідно до навчальної програми з позашкільної освіти гуртка «Цікава інформатика», схваленої науково-методичною комісією з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України» (протокол №2 від 29.06.2017) лист ІМЗО від 18.07.2017 № 21.1/12-Г-403). Зміст посібника складається з 6 розділів і додатків. Кожний розділ поставлений так як і у навчальній програмі і вміщає в собі теорію та елементи роботи. У додатках є конспекти занять, де використовується майже весь практичний і теоретичний матеріал, що зазначений у розділах.
Всі методи і форми роботи, які містить у собі навчальний посібник «Цікава інформатика» можна використовувати не тільки на заняттях гуртка а і на уроках різних навчальних дисциплін. Оскільки нестандартні форми роботи:
- формують розвинуте критичне мислення, здатність мати власну точку зору;
- виробляють навички ефективного спілкування;
- навчають творчо працювати;
- формують бачення самого себе, вміння критично, але адекватно оцінювати себе та інших.
Мар’яна Михайлівна переконана, що застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) змінює весь процес навчання. Саме це стимулює вихованця (учня, слухача) до оволодіння та активного засвоєння нових знань. Педагог лише мотивує, допомагає, підтримує, керує процесом навчання. Вона переконує, що у своїй діяльності педагог має навчити дітей сприймати ІКТ та допомагати у створенні нових власних дидактичних матеріалів, які спонукають до підвищення якості навчальних і розвивальних навичок у дітей, розширюють їх кругозір, допомагають отримати і засвоїти більше інформації, ніж просто перегляд готової інформації. Саме ці переконання надихнули п. Мар'яну взяти участь у Конкурсі.
Окрім зайнятого 1 місця в обласному етапі, методичний посібник став однією з 4 робіт відібраних для участі у ІІ етапі (Всеукраїнському) Конкурсу.
Вітаємо колегу та щиро дякуємо за працю! |