Відповідно до плану роботи міського методичного центру 15 квітня 2021 року проведено онлайн-семінар вчителів фізики на тему «Використання сучасних інноваційних технологій у викладанні фізики». До роботи онлайн-семінару приєднались 8 педагогів з усіх закладів управління освіти виконавчого комітету Болехівської міської ради.
Оксана Корпан, методист ММЦ, ознайомила з планом роботи, звернула увагу на сильні та слабкі сторони освітнього процесу, необхідність використання інноваційних технологій навчання у сучасній школі. Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно? Необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезні обсяги інформації. Дуже важливо організувати процес навчання так, щоб учень активно, з цікавістю і захопленням працював на уроці, бачив плоди своєї праці і міг їх оцінити. Допомогти вчителю у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних.
Вчитель фізики Гузіївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів Сеньків Зеновія Степанівна провела майстер-клас з теми: «Окремі аспекти використання онлайн-сервісу Learning Apps при вивченні фізики». Мета вчителя завжди одна – зробити навчання якіснішим, цікавим, доступним для дітей. Широкі можливості для цього дає LearningApps – онлайн-сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі. Сервіс працює декількома мовами, зокрема й українською. Основна ідея інтерактивних завдань полягає в тому, що учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню пізнавального інтересу учнів. Перевагами використання LearningApps є активізація навчальної діяльності учнів, підвищення мотивації до навчання; економія навчального часу; розвиток логічного мислення, пам’яті.
Мар’яна Бецин провела майстер-клас «Створення у програмі Mind map карти знань». За результатами психологічних досліджень установлено, що 83% інформації людина сприймає зором, 12% – слухом, 5% – іншими рецепторами. Дослідження пам’яті свідчать, що людина запам’ятовує 20% від почутого, 30% – від побаченого, 70% – від одночасно побаченого й почутого, 80% – від побаченого, почутого й обговореного, 90% – від побаченого, почутого, обговореного й активно виконаного. У процесі візуалізації навчального матеріалу використовуються різні форми та методи – від традиційних діаграм, графіків, таблиць, структурно-логічних схем до інтелект-карт (mind map), стратегічних карт, інфографіки, навчальних презентацій. Карти пам’яті допомагають створити цілісний образ інформації (навчального матеріалу) – ключових понять і взаємозв’язків між ними. Карти знань можуть стати мотиватором до більш інтенсивного навчання, а також заміною текстових конспектів.
На завершення учасники онлайн-семінару провели діалог з теми та висловили слова подяки організаторам семінару. Методист подякувала вчителям за співпрацю та побажала їм міцного здоров’я, терпіння і творчих успіхів.
Методист О.Корпан
|