Як відомо, учителем стоїть школа. Проте створення якісних умов для роботи в школі і вчителя, і учня – це справа керівника! Хто він, сучасний керівник школи: агент нових змін чи просто завідувач господарства закладу освіти; бачить перспективи розвитку школи чи це йому байдуже? Ці та подібні питання є нині по-особливому актуальні. Саме тому лабораторією організації та управління освіти Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, керуючись листом Міністерства освіти і науки України № 1/9 – 639 від 11.10.2019 року «Щодо підвищення кваліфікації керівних кадрів закладів загальної середньої освіти», та з метою організованого навчання керівників ЗЗСО відповідно до Концепції «Нова українська школа» було напрацьовано програму та навчальний план підвищення кваліфікації керівників закладів загальної середньої освіти з питань управління ЗЗСО, що передбачали реалізацію трьох змістових модулів «Освітнє середовище», «Управлінські процеси», «Освітня діяльність і професійний розвиток учителя», також розроблено відповідні тренінгові заняття для тренерів керівників.
У листопаді 2019 року за цією програмою пройшли навчання 32 тренери, які в період з 29 листопада до 15 грудня у 22 локаціях на тренінгових заняттях взаємодіяли з 624 керівниками ЗЗСО області. Від управління освіти виконавчого комітету Болехівської міської ради навчання пройшли 8 керівників, а тренером була заступник директора Болехівського ліцею №1 "Академічний" Лісецька Галина Ярославівна.
У такий спосіб учасники актуалізували свої знання, відпрацьовували навички управлінської діяльності із тренерами, по-новому працювати в команді. Зміст навчання охоплював найактуальніші виклики Нової української школа. Так, керівники шкіл обговорювали нові ролі директора та організацію освітнього процесу в умовах змін; основні складові ефективного і безпечного освітнього середовища та системи планування у ЗЗСО, напрацьовували моделі локальних документів (Меморандум про співпрацю між учасниками освітнього процесу, Кодекс безпечного освітнього середовища); вносили зміни і доповнення в уже розроблені шкільні локальні документи (освітня програма ЗЗСО, інструкція з діловодства у ЗЗСО, положення про академічну доброчесність), обговорювали побудову внутрішньої системи забезпечення якості освіти, аналізували нові підходи та методи кадрової політики у ЗЗСО.
Водночас учасники тренінгу навчалися нової управлінської комунікації, заснованої на повазі і довірі, чути і розуміти один одного, підтримувати і допомагати один одному у вирішенні нагальних питань.
Нова українська школа будується на засадах професіоналізму, довіри і відповідальності – цього потрібно навчати усіх учасників освітнього процесу – такий підсумок роботи напружених, але креативних і ефективних днів навчань керівників закладів загальної освіти.
Матеріали статті взято на сайті ОІППО.
|