Методична студія вчителів історії та правознавства
Методична студія вчителів історії та правознавства працювала у дистанційному форматі з використанням сервісу ZOOM 27 серпня 2020 р. До роботи студії долучилося 10 фахівців. Тема відеозустрічі «Забезпечення якісного викладання суспільствознавчих дисциплін в контексті вимог сучасної освіти».
Основним документом для визначення та формування теми й очікуваних результатів кожного уроку, орієнтиром для добору методичних прийомів навчання, шаблоном критеріїв оцінювання результатів пізнавальних зусиль школярів слугує освітня програма закладу освіти, складовою якої є навчальна програма.
Відповідно до чинних програм вивчення навчальних предметів «Історія України» та «Всесвітня історія» може відбуватися паралельно або послідовно. Для підвищення ефективності навчання, зокрема розподілу навчального часу, програма пропонує синхроронізувати вивчення історії України та всесвітньої історії, зокрема у 7-11 класах. Учитель може використовувати пропоновані навчальною програмою таблиці синхронізації або вносити в них доречні зміни.
Підручники, навчальні й методичні посібники, робочі зошити з друкованою основою, атласи, контурні і настінні карти, інші дидактичні та наочно-навчальні посібники, якими користуються в навчальному процесі, повинні мати гриф Міністерства освіти і науки України.
Упродовж 2020/2021 навчального року в Україні традиційно відзначатимуть роковини чисельних історичних подій. Бажано, щоб вони знайшли відображення як на уроках історії, так і в позаурочний час.
У процесі вивчення правознавства особливу увагу варто приділити правам людини як наскрізному компоненту всіх навчальних дисциплін. В основу предмета «Правознавство» покладено компетентнісний підхід, що корелюється з основними ключовими компетентностями, визначеними Концепцією Нової української школи. Під час вивчення правознавства не є доцільним використання положень нормативно-правових актів, що прийняті з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), оскільки їх дія у часі є тимчасовою.
У 2020 році світ зіткнувся з пандемією світового масштабу і школи були переведені на дистанційне навчання. Учителі мають удосконалювати свої цифрові компетентності та рівень володіння методикою дистанційного навчання. У межах академічної свободи потрібно знайти вебсервіс або платформу, які були б зручними для використання як учителю, так і учням. Одна з пріорітетних вимог – можливість налагодження ефективного зворотного зв'язку. Важливо, щоб в учнів були чіткі інструкції щодо завдань, які необхідно виконати, вільний доступ до навчальних матеріалів.
|