З 13 по 15 червня 2017 р. Івано-Франківським обласним центром практичної психології та соціальної роботи проведено четвертий тренінг-курс каскадного навчання тренерів. Метою заходу було підвищити рівень обізнаності фахівців з питань профілактики негативних явищ в учнівському середовищі та відпрацювати методи формування навичок безпечної поведінки школярів.
В навчанні брали участь фахівці з семи психологічних служб системи освіти області, а саме з Калуського, Рожнятівського, Долинського, Надвірнянського районів, Верхнянської ОТГ та міст Калуш і Болехів.
В ході 11 тренінгових занять учасники мали змогу встановити та проаналізувати відповідність між дією соціальних факторів та проявами різних негативних явищ в учнівському середовищі. Особливо ефективним було відпрацювання оптимальних методів та прийомів психолого-педагогічного впливу, які допоможуть створити безпечне середовище для дітей.
В каскадному навчанні взяли участь методист ММЦ Л. Бойків і соціальний педагог Поляницької ЗОШ І-ІІІ ст. С. Андрусишин. Увазі присутніх було запропоновано тренінг щодо підвищення рівня обізнаності педагогічних працівників по роботі з дітьми із девіантною поведінкою «Ми хочемо, щоб нас любили». Було розкрито поняття «девіантної поведінки», проаналізовано можливі причини її виникнення та найпоширеніші помилки педагогів у роботі з даною категорією дітей, а також ознайомлено з інтерактивними методами та прийомами профілактичної роботи. За допомогою вправ «Барикади», «Ярлики», «Андрійко та Богданко», «Рідні та близькі», «Камінці негативу ти м'яч позитиву» Світлана Олександрівна допомогла присутнім по-іншому поглянути на роботу з дітьми із девіантною поведінкою, розкрила можливі причини ворожого ставлення дітей до світу та свого оточення, розповіла про приховані резерви підтримки людини і формування базової довіри до світу. На завершення заняття (вправа «Рецепт», притча «Що робити, якщо впав?») було напрацьовано практичні поради по роботі з дітьми із девіантною поведінкою.
На підсумковому круглому столі фахівці психологічної служби виробили алгоритм психолого-педагогічних дій з профілактики негативних явищ у закладах освіти. Отримані знання та навички учасники каскадних тренінгів будуть впроваджувати у своїх містах та районах для інших фахівців психологічної служби області.
|