Використання інформаційно-комунікаційних технологій як засобу активізації вивчення української мови і літератури та зарубіжної літератури.
Бурхливий розвиток засобів інформатизації відкриває нові можливості для застосування комп’ютерів у навчальному процесі. Сучасному викладачеві-словеснику вже недостатньо просто мати глибокі предметні знання, володіти практичними уміннями та навичками. Йому необхідно творчо використовувати набуті знання в нестандартній змінній ситуації, виявляти конструктивність в організації і плануванні педагогічного процесу.
Відповідно до плану роботи міського методичного центру у квітні 2016 р. на базі Підберезької ЗОШ І-ІІ ст. відбувся семінар вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури. Директор школи Сабадаш Л.Б. презентувала роботу педагогічного колективу. Личак Г.Б., заступник директора Підберезької школи, ознайомила учасників семінару з організацією пошукової роботи учнів з використанням ІКТ на уроках української мови і літератури. Вона, зокрема, розповіла про загальні підходи до проведення та конструювання уроків з використанням інформаційних технологій. Детально зупинилася на комп’ютерній презентації (технології застосування творчих завдань на основі інформаційних технологій; мультимедійних технологіях).
Наступним етапом в роботі семінару стала презентація учнівського проекту на тему: «Творчість Мацуо Басьо – яскрава сторінка японської культури». Учні 6 класу, під керівництвом вчителя Кузьмич Н.Й., провели захоплюючу заочну подорож Японією, в якій були справжні сходинки, що ведуть до розуміння творчості великого японського поета. Школярі навчилися працювати з додатковим матерілом і представили результат пошуково-дослідницької роботи. Учасники семінару милувалися красою ікебани, саду каменів, ознайомилися з правилами проведення чайної церемонії, а також з орігамі – традиційним японським мистецтвом.
Під час обговорення та підведення підсумків вчителі зазначили, що урок з використанням ІКТ дозволяє його оживити, зв'язати з дійсністю, забарвити різними фарбами почуттів, озвучити музикою, звуками природи. Такі уроки розвивають у дітей креативне мислення, навчають по-іншому сприймати прочитаний або прослуханий текст, дають можливість проявити свої індивідуальні можливості. Отже, головне завдання використання ІКТ у процесі вивчення української мови і літератури та зарубіжної літератури – підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета, ефективність його опанування школярами.
Фото:
|