Субота, 20.04.2024, 04:30

Управління освіти
виконавчого комітету
Болехівської міської ради

Головна | Реєстрація | Вхід
                            Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Наше опитування

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2020 » Травень » 27 » Про суть і користь формувального оцінювання у молодших класах
17:01
Про суть і користь формувального оцінювання у молодших класах

У сучасній дидактиці є 2 види оцінювання: зовнішнє (стандартизоване) та внутрішнє (формувальне). Стандартизоване оцінювання практикується в українських навчальних закладах протягом багатьох років, тож давайте детальніше розберемося із тим, що ж таке формувальне оцінювання. 

Це аналіз прогресу учнів (1 та 2 класів), завдяки якому вчитель може якісно адаптувати освітній процес, зважаючи на особистісний розвиток дітей. Простими словами – це оцінювання, що має на меті сформувати у дитини впевненість у собі та у власних можливостях. Учителі за новою моделлю оцінювання мають акцентувати увагу не на помилках, а на сильних сторонах своїх вихованців. 

УВАГА! У 2018 та 2019 роках у Міністерстві освіти і науки України запровадили нову модель оцінювання молодших учнів у школах – формувальну. Деталі ви можете побачити за цими посиланнями: 1 клас2 клас. У першому та другому класі оцінювання – описове (формувальне), а в третьому класі з'являються бали (стандартизоване оцінювання).

Існують такі переваги формувального оцінювання:

  1. Активне залучення учнів до самоконтролю і самооцінювання.
    Примітка. Для організації самоконтролю молодших школярів можна використовувати креативно оформлені листки самооцінювання.
  2. Постійне спостереження за динамікою розвитку дитини й адаптація освітнього процесу до здібностей учня.
  3. Стимулювання у дітей бажання вчитися та прагнення досягти високих результатів.
  4. Внутрішнє (формувальне) оцінювання насамперед передбачає оцінку процесу, а не досягнень.
  5. Центрованість на учневі, а головна мета – покращення та розвиток когнітивних здібностей дитини (ідентифікація, де необхідне покращення).
  6. Допомагає учням вчитися одне в одного.

Як оцінювати молодших школярів за новою моделлю?

Протягом навчального року вчителі мають заповнювати індивідуальні картки навчального поступу учнів, щоби фіксувати прогрес (приклад картки за цим посиланням, але ви можете додати і свої характеристики). 

Наприкінці кожного року педагоги проводять підсумкове оцінювання навчальних досягнень учнів: вони визначаються на основі педагогічних спостережень за учнями, результатів тематичних оцінювань та аналізу учнівських портфоліо. 

Далі потрібно зафіксувати результати у Класному журналі та свідоцтві досягнень (приклад див. за посиланням вище). Педагоги заповнюють свідотства досягнень двічі на рік: у жовтні (1 частина) та у травні (2 частина). 

У першій частині свідоцтва педагоги оцінюють соціальні та робочі компетентності дитини (активність під час занять, самостійність у роботі, доброзичливе ставлення до інших, спосіб вирішення конфліктів, допитливість). 

У другій частині документу вчителі оцінюють компетентності дитини з кожної навчальної дисципліни. Педагог не має писати негативну оцінку досягнень учня, а натомість акцентує увагу на моделі поведінки дитини та особливостях процесу навчання.

В обох частинах свідоцтва компетентності поділяються на чотири рівні: «має значні успіхи», «демонструє помітний прогрес», «досягає результатів за допомогою вчителя», «потребує значної уваги та допомоги». У свідоцтві не має бути пункту «низький рівень». Замість нього вчитель позначає четвертий рівень, маючи на увазі, що учень може покращити свої результати. 

За матеріалами освітнього проекту НаУрок

Переглядів: 199 | Додав: СвітланаАндрусишин | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Логін:
Пароль:
Кошик
Пошук
  
Архів записів
Календар
«  Травень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзі сайту
  • Болехівський ліцей № 1 "Академічний"                                                             
  • Болехівський ліцей № 2 "Науковий"

  • Тисівський ліцей

  • Поляницький ліцей

  • Козаківський ліцей ім. Катерини Мандрик - Куйбіди

  • Гузіївський ліцей

  • Міжрічанський ліцей

  • Дошкільний заклад "Зірочка"

  • Дошкільний заклад "Веселка"

  • Дошкільний заклад "Пролісок" с.Тисів

  • Дошкільний заклад "Дзвіночок" с.Міжріччя

  • Болехівський МНВК

  • Болехівський БДЮТ

  • Болехівська ДЮСШ
  • Copyright MyCorp © 2024
    uCoz