Про різновиди та особливості моделей змішаного навчання. Наш світ інтенсивно розвивається, тож основна місія школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини. Ці вміння знадобиться дітям для швидкої адаптації до будь-яких змін та допоможуть вирішувати найскладніші завдання. Окрім того, гнучке мислення сприятиме майбутній самореалізації школярів у високотехнологічному середовищі. Для цього необхідно поєднувати традиційні форми навчання з найновітнішими інформаційними технологіями.
Для роботи в умовах карантину найкраще підійде формат змішаного навчання (blended learning). Воно дозволило б вирішити проблему якості освіти та значно скоротити ризики для вразливих категорій. Ми вже розповідали вам про суть нової освітньої системи. Розберімося тепер з тим, які існують моделі змішаного навчання.
1. Ротація станцій (зміна робочих зон)
![](https://naurok.com.ua/uploads/blog-2020/stationrotation%20%281%29.jpg)
Кому підходить? Ця модель чудово працює як у молодших, так і у середніх класах.
Суть. Педагог об'єднує учнів у три команди за зонами навчальної діяльності:
- перша – робота з учителем;
- друга – проєктна робота у групах;
- третя – онлайн-навчання.
Протягом уроку учні переміщуються між станціями (зонами) так, щоби побувати на кожній із них.
Наприклад, перша група під керівництвом учителя опрацьовує теоретичний матеріал, друга – у форматі дискусії виконує завдання проєкту, третя – працює на освітніх онлайн-ресурсах. Іноді додається четверта станція – індивідуальна самостійна робота.
А що робити, якщо для створення трьох навчальних зон не вистачає простору? У такому випадку педагог створює дві станції: робота з учителем та онлайн-навчання.
2. Ротація лабораторій (зміна класів)
![](https://naurok.com.ua/uploads/blog-2020/labrotation%20%282%29.jpg)
Кому підходить? Модель підходить учням будь-якого віку та класу.
Суть. Модель схожа на ротацію станцій, але менш ефективна, бо не містить обов'язкову проєктну роботу.
Частина занять проходить у звичайних класах, а на одному з уроків діти переходять у комп'ютерний клас, де індивідуально працюють в онлайн-форматі для поглиблення чи закріплення отриманих знань.
Як часто потрібно проводити заняття в комп'ютерному класі? Учитель може організувати ротацію лабораторій на кожному четвертому-п'ятому занятті з теми.
3. Перевернутий клас (flipped classroom)
![](https://naurok.com.ua/uploads/blog-2020/flippedclassroom%20%281%29.jpg)
Кому підходить? Модель підходить для школярів будь-кого віку.
Суть. Це найпростіша для реалізації модель, яка поєднує навчання вдома та у школі. Удома школярі в онлайн-форматі опрацьовують новий теоретичний матеріал: дивляться відеолекції, читають статті тощо.
А як організовується робота у школі? Учні закріплюють вивчене чи актуалізують отримані знання. Педагог проводить групові заняття чи семінари, допомагає виконувати практичні роботи/проєкти, пояснює складні завдання тощо.
Використання різноманітних онлайн та офлайн-ресурсів дає можливість одразу перевірити розуміння матеріалу учнями. Така модель допомагає скоригувати сценарій заняття, якщо діти не повністю засвоїли матеріал.
4. Гнучка модель (індивідуальна ротація)
![](https://naurok.com.ua/uploads/blog-2020/individualrotation%20%281%29.jpg)
Кому підходить? Учням середніх та старших класів.
Суть. Зазвичай для занять за індивідуальним планом використовуються великі приміщення (бібліотека, актовий зал тощо), де у кожного учня буде робоче місце. По периметру цього простору розміщуються зони для роботи в малих групах, для дискусії або для виконання лабораторних. Головне – школярі мають вільно переміщатися та утворювати групи з урахуванням навчальних потреб.
Основна ідея гнучкої моделі – дитина вчиться виробляти для навчання гнучкий графік.
УВАГА! Для будь-якої із наведених моделей навчання у кожної дитини (або у пари дітей) має бути телефон, планшет чи ноутбук із доступом до інтернету. Це пов'язано з тим, що змішане навчання має обов'язково містити елементи онлайн-освіти.
Запропоновані нами стандартні моделі змішаного навчання можна комбінувати та модифікувати, спираючися на здібності ваших вихованців і технічні можливості класу. А яка з моделей змішаного навчання імпонує вам?
Матеріали статті взято тут |