Бібліотечне краєзнавство: інноваційні аспекти.
Людина, для якої книжка вже в дитинстві
стала такою необхідною, як скрипка для музиканта,
як пензель для художника, ніколи не відчує себе
обділеною, спустошеною і збіднілою.
В.Сухомлинський
10 листопада 2016 р. на базі Болехівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 1 відбувся семінар шкільних бібліотекарів на тему: «Бібліотечне краєзнавство: інноваційні аспекти». Краєзнавство є одним з провідних напрямків діяльності бібліотек, і це – характерна риса нашого часу, коли українське суспільство приділяє значну увагу вихованню патріотизму, знанню вітчизняної історії та літератури. Мета бібліотечного краєзнавства – виявити, зібрати і надати для використання всі матеріали, пов’язані за змістом з певною місцевістю, яка для її населення є рідним краєм; забезпечити бібліографічну інформацію за допомогою цікавих форм і методів популяризації краєзнавчої літератури; залучити учнівську молодь до активного пізнання рідної землі.
Бібліотекарі Болехівської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 Ускова Світлана Миронівна та Борис Оксана Дмитрівна ознайомили присутніх з інноваційними аспектами краєзнавчої роботи. У бібліотеці постійно урізноманітнюються форми роботи з читачами. Практикуються виставки рекомендованої літератури, огляди періодики. Приділяється увага популяризації історико-краєзнавчої літератури, літератури про пам’ятки історії і культури, про екологію і охорону природи краю, творчість місцевих письменників. Зібраний краєзнавчий матеріал учні використовують для написання творчих робіт на конкурси, уроки. Усі зусилля бібліотекарів спрямовані на формування особистості учня з високим рівнем інформаційної культури, приділяється особлива увага індивідуальному підходу до читачів. Учасники семінару обговорили також питання формування краєзнавчого фонду, складання краєзнавчої картотеки.
Основне завдання шкільної бібліотеки і бібліотекаря зокрема – навчити дитину любити книгу, вміти користуватися бібліотекою, її фондами, довідково-бібліографічним апаратом. Тому, поєднуючи традиційні та інноваційні форми роботи, бібліотекарі постійно працюють над тим, щоб заохотити учнів до читання, зацікавити книгою, стимулювати вчителів і учнів до використання наявних у бібліотеці інформаційних ресурсів.
|