Використання ІКТ на уроках зарубіжної літератури.
На базі Козаківської ЗОШ І-ІІІ ст. 24 листопада 2016 р. відбувся семінар вчителів зарубіжної літератури. Його метою було ознайомлення учасників семінару з можливостями використання інформаційно-комунікативних технологій в умовах сучасної школи. Директор школи Павлюк Г.В., заступники з навчальної та виховної роботи Крисько Л.В. і Джус Н.С. ознайомили присутніх з умовами навчання та виховання школярів, напрацюваннями, досягненнями учнівського й педагогічного колективів. А також зробили методичний коментар до заходів, які будуть проводитись. Зазначили, що сучасний урок літератури вимагає від вчителя використання нових технологій навчання, нових методів та форм роботи, які мають характеризуватися ефективністю, інтегрованістю, креативністю.
Увазі вчителів був представлений урок зарубіжної літератури у 7 класі на тему: «Образи Івана Терешка і Джулії в повісті В.Бикова «Альпійська балада». Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства», який провела вчитель зарубіжної літератури Г. Юрів. Подорожуючи сторінками разом із головними героями твору, учні працювали в групах, створювали асоціативний кущ до образів головних героїв. Цінним є те, що на уроці Галина Василівна вміло впроваджувала інтерактивні методи, розвиваючи творчі здібності школярів.
Вчитель Г. Мандрик поділилася думками з приводу того, як зробити урок цікавим і захоплюючим, як перетворити його на годину естетичної насолоди, хвилюючу мандрівку з вихованцями в незвідані світи, в таємниці людського серця; як розширити прагнення учнів до знань. Вона запросила учасників семінару на урок-аукціон, що відбувся у 10 класі за темою: «Провідні засоби індивідуалізації персонажів роману «Олівер Твіст». Характеристика образу Олівера Твіста». В творчій атмосфері десятикласники працювали над змістом роману, характеризували головних героїв. Галина Романівна доцільно і результативно використовувала технологічний прийом «Лови помилку», «Сенкан», творчу роботу.
Уроки, які продемонстрували вчителі зарубіжної літератури Козаківської ЗОШ І-ІІІ ст., проводилися з використанням інтерактивної дошки та мультимедійних засобів. Спостерігаючи за роботою учнів, розумієш, що така робота, - закономірність. Уроки настільки захоплювали дітей, що вони забували про присутніх гостей, почуваючи себе вільними, повністю віддаючись роботі.
Учасники методичного заходу обговорили актуальні проблеми щодо викладання предмета, виховання на уроках зарубіжної літератури творчої, вільної, духовно багатої, самостійно мислячої, із широким світоглядом, зі стійкими моральними принципами особистості, котра любить і пишається здобутками рідної культури та шанує й опановує надбання інших народів. У підсумку було зроблено висновок про те, що впровадження в практику роботи ІКТ, дає змогу зацікавити учнів самостійним пошуком різних джерел інформації, розвивати їх творчі здібності, критичне мислення, вміння аргументовано, розлого й образно висловлювати свої думки, судження, оцінки.
|